ကယားျပည္နယ္၊ ဒီေမာ့ဆိုၿမိဳ႕နယ္၊ ေငြေတာင္ေက်းရြာအုပ္စု၊ ေငြေတာင္ဆည္၏ အေရွ႕ေျမာက္ဘက္ အမွတ္ (၁၀၂)၊ ေျခလ်င္တပ္ရင္း၏ ေတာင္္၊ ထီးပြင့္ကန္ ေတာင္တန္းသာသနာျပဳ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္း၏ သာသနာ့ ေျမပရိ၀ုဏ္အတြင္း တည္ရွိၿပီး ကန္ေတာ္၏ အလ်ားမွာ (၂၂၇)ေပႏွင့္ အနံ (၁၁၅)ေပရွိၿပီး ရြံ႕ႏုန္းေျမမ်ားျဖင့္ ထီးပြင့္ပံုသ႑န္ေရျပင္ေပၚသုိ႔ ျပဴတက္ကာ ထူးဆန္းစြာ တည္ရွိလွ်က္ရွိပါသည္။
ထီးပြင့္ကန္ေတာ္သမိုင္း ျဖစ္ေပၚလာပံုမွာ ထီးပြင့္ကန္ေတာ္မွ ရႈျမင္ႏုိင္ေသာ အေနာက္ဘက္ရွိ ယခု ေရႊေတာင္ဟု ေခၚေသာ “ ခိုေလးခို”၏ ေတာင္ဘက္တြင္ “ဟုိတရဲဆို” အမည္ ရွိေသာ ေတာင္တလံုးတည္ရွိသည္။ ထိုကာလ “ေက်ာ့ေအေက” ဆုိေသာ ပုဂၢဳလ္တစ္ဦးသည္ ဆင္စီးၿပီး နယ္ေျမသစ္ရွာေဖြရန္ ထြက္လာခဲ့ရာ ဟုိတရဲဆိုေတာင္သုိ႕ အေရာက္တြင္ အေရွ႕ဘက္ တလႊားသုိ႕ ေမွ်ာ္ၾကည့္ခဲ့ရာ ေတာအုပ္တခုကုိေတြ႕သျဖင့္ ၄င္းေတာအုပ္သုိ႕ ေရာက္ရွိသြားခဲ့ၿပီး ထိုေတာအုပ္ အတြင္း စာပတီးငွက္မ်ား ထက္ေအာက္ေကြ႕ပတ္ ပ်ံသန္းေနသည္ ကို ျမင္ေတြ႕ခဲ့ရာ ေနရာသည္ ေရရွိလိမ္ မည့္ အထင္ႏွင့္ ပတ္၀န္းက်င္တ၀ိုက္တြင္ လွည့္ပတ္ရွာေဖြရာ ေရမ်ားေတြ႕ရွိခဲ့သျဖင့္ ေနထိုင္ရန္ သင့္ေလ်ာ္မည္ဟု ဆိုကာ ယခုလက္ရွိ ေရထြက္ေပါက္၏ အေနာက္ဘက္တြင္ ယခုေဒါကလိုးခူရြာ တည္ရွိၿပီး စတင္ေနထုိင္ခဲ့သည္။
ေဒါကလိုးခူရြာ ထီးအင္းနယ္ေျမတြင္ ေတာၿမိဳင္ဂႏိုင္ႀကီးမ်ားျဖင့္ ပိန္းပိတ္ထူထပ္ေနလွ်က္ရွိသည္။ တစ္ေန႕တြင္ “ ေက်ာ့ေဘ့ေက”သည္ ေခြးနက္ႀကီးတစ္ေကာင္ႏွင့္အတူ ေတာလည္ထြက္ခဲ့ရာ အျပန္ ခရီး မြန္းလြဲပိုင္းတြင္ ေရအလြန္ငတ္သျဖင့္ ပတ္၀န္းက်င္တြင္ေရမ်ား ရွာၾကည့္ေသာ္လည္း ေရရွာမေတြ႕ ဘဲ ေခြးနက္ႀကီး၏ ကုိယ္တြင္ ေရမ်ားစိုစြတ္ေနသည္ ကုိ ျမင္ေတြ႕ရသည့္အတြက္ ဧကန္ အမွန္ ေရအိုင္၊ ေရကန္ရွိမည္ဟု ထပ္မံရွာေဖြၾကည့္ေသာ္လည္း မေတြ႕ရွိဘဲ ျပန္ခဲ့ရာ ေနာက္တစ္ေန႕ တြင္ ေခြးနက္ႀကီးအား ေနပူထဲတြင္ ႀကိဳးျဖင့္ ခ်ည္လွန္းထားၿပီး ေရငတ္ေအာင္ ျပုလုပ္ထားၿပီး ေခြးအား ႀကိဳေျဖေပးခဲ့ရာ ေခြးသည္ ေရအလြန္ဆာေလာင္သျဖင့္ ေရရွိရာသုိ႕ ဦးတည္ေျပးသြားခဲ႔သည့္ အတြက္ ေခြးသခင္လည္း ေခြးေနာက္သို႕ လိုက္ပါရာမွ ေရကန္တကန္ကို ေတြ႕ရွိခဲ့သည္။
တစ္ရက္တြင္ ေတာလည္ထြက္ခဲ့ရာ ၄င္းေရကန္တြင္ နတ္သမီးခုႏွစ္ေဖာ္ ေရကစားေနသည္ကုိ ျမင္ေတြ႕ခဲ့ သည္တြင္ ေနာက္တစ္ေန႕တြင္လည္း ၄င္းေရကန္သုိ႔ ထပ္မံေရာက္ရွိလာကာ နတ္သမီးခုႏွစ္ေဖာ္ တို႕ ေရကစားေနသည္ကုိ ျပန္လည္ေတြ႕ျမင္ရသျဖင့္ တိတ္တဆိတ္ နတ္သမီးမ်ား၏ အ၀တ္တန္ဆာမ်ားထဲမွ အ၀တ္တစ္ခုကုိ ၀ွက္ထားၿပီး နတ္သမီးမ်ား ေရကစားၿပီး ၀တ္စားတန္ဆာမ်ား ဆင္ယင္ၾကရာ အငယ္ဆံုး နတ္သမီးတစ္ပါးသည္ အ၀တ္တန္ဆာမရွိဘဲ က်န္ရစ္ခဲ့ရာ ၄င္းသည္ နတ္သမီး ထံသုိ႕ ခ်ည္းကပ္ၿပီး ခ်စ္ေရးဆိုခဲ့သည္။ နတ္သမီးက နတ္ႏွင့္လူေပါင္းစပ္လို႕ မအပ္စပ္ မျဖစ္ႏုိင္ေၾကာင္း ေျပာေသာ္လည္း မရဘဲ ၄င္းတို႕ႏွစ္ဦးကတိသစၥာတစ္ခုျပဳၾကေလသည္။ နတ္သမီးက “သင္သည္ ညတြင္းခ်င္း ထီးနန္းတခုကိုၿပီးစီးေအာင္ ေဆာက္လုပ္ရမည္။ မၿပီးစီးက ငါတို႕ႏွစ္ဦး ေပါင္းစပ္ ရန္မျဖစ္ႏိုင္၊ ၿပီးစီးခဲ့ပါက ငါ့တို႕ႏွစ္ဦးေပါင္းစပ္ရန္ အပ္စပ္မည္” ဟု ၀န္ခံကတိသစၥာျပဳၾကေလသည္။
ထီးပြင့္ကန္ သမိုင္းျဖစ္ေပၚလာပံုကို ဆက္လက္ေဖာ္ျပရမည္ဆိုလွ်င္ ေရွးအခါက ေတာအုပ္တစ္ခုတြင္ ယုန္ျဖဴေခၚေဆာင္ရာေနာက္သုိ႕ လိုက္ပါသြားေလသည္။ တစ္ေန႕ရာအေရာက္တြင္ ေလတိုးသည့္အတြက္ ထင္း၇ွဴးပင္မ်ားသည္ ေရစီးကဲ့သုိ႕ အသံမ်ား ထြက္ေပၚလာလို႕ ေရကန္ႏွင့္နီးၿပီး အားမေလ်ာ့ဘဲ ႀကိဳးစား ေလွ်ာက္လွမ္းပါဟု ယုန္ျဖဴႀကီးက ဆိုေလသည္။ တျဖည္းျဖည္း ႀကိဳးစားၿပီး ေလွ်ာက္လွမ္းခဲ့ေသာ္လည္း ေရကန္သို႔ မေရာက္ရွိႏုိင္ဘဲ မိေခ်ာင္းႀကီးလည္း ခရီးပန္းလို႔ ေျခကုန္ လက္ပန္းက်ျဖစ္ေနခ်ိန္ ေတာင္ကုန္းတစ္ခုေပၚသို႔ ေရာက္ရွိေသာအခါ ယုန္ျဖဴႀကီးက မိေခ်ာင္းႀကီးအား ထားခဲ့လို႔ ေရွာင္ခြာထြက္ေျပးသြားေလသည္။
မိေခ်ာင္းႀကီးက ဆက္လက္ခရီးဆက္ႏုိင္ျခင္းမရွိ၊ ဒုကၡေရာက္ေနစဥ္ ကၽြဲျဖဴႀကီးတစ္ေကာင္က မိေခ်ာင္းအနားသို႔ ေရာက္ရွိလာၿပီး အေဆြအဘယ္အရပ္သို႔ သြားပါမည္နည္း၊ အေဆြသည္ “ပူေဆြးေသာက ေရာက္ေနသလိုပဲ”ဟု ေမးရာ မိေခ်ာင္းႀကီးက အေၾကာင္းစံု ရွင္းျပၿပီး ေရရွိရာအရပ္သို႔ ပို႔ေဆာင္ေပးပါဟု အကူအညီေတာင္းေလသည္။ ကၽြဲျဖဴႀကီးက ေရရွိရာအရပ္သည္ အလြန္ ကြာေ၀းလွသည္ဟု ေျပာေလရာ မိေခ်ာင္းႀကီးက “သင္၏ခြာျဖင့္ ေျမမ်ားကို ယက္ေပးၿပီး က်င္ငယ္မ်ားကို စြန္႔ေပးပါ”ဟု ေျပာေလရာ ကၽြဲျဖဴႀကီးသည္ သနားၾကင္နာစိတ္မ်ား ေပၚေပါက္လာကာ မိေခ်ာင္းႀကီး အကူအညီ ေတာင္းသည့္အတိုင္း ခြာျဖင့္ ေျမမ်ားကို ယက္ထုတ္လိုက္၊ က်င္ငယ္စြန္႔လိုက္ျဖင့္ အဖန္တလဲလဲ ႀကိဳးစားခဲ့ရာ မိေခ်ာင္းႀကီး လူးႏုိင္ေသာ အဆင့္သို႔ ေရာက္ရွိကာ မိေခ်ာင္းႀကီးလည္း ဆက္လက္ ႀကိဳးစားလို႔ ေျမမ်ားကို ယက္ကာ ေရမ်ား ပန္းထြက္လာေလေတာ့သည္။
ထိုအခါ မိေခ်ာင္းႀကီးက အလြန္ေပ်ာ္ရႊင္၀မ္းေျမာက္လို႔ ကၽြဲျဖဴႀကီးအား အကၽြႏု္ပ္တြင္ သင္ေပးေသာ အသက္သာ ရွိပါေတာ့သည္။ သင္တို႔ကၽြဲမ်ား ေရႏွင့္ပတ္သက္လို႔ အခက္အခဲ မရွိပါေစႏွင့္ ၊ ေရအခက္အခဲ ျဖစ္ခဲ့လွ်င္ ကၽြႏု္ပ္ကို သတိရပါ။ ကၽြႏု္ပ္ ကူညီေစာင့္ေရွာက္ေနပါမည္ဟု ကတိ စကား ေျပာၾကားခဲ့ေလသည္။
သို႔ျဖစ္လို႔ ယေန႔တိုင္ ကၽြဲမ်ား ေရႏွင့္ပတ္သက္လို႔ ဒုကၡေရာက္သည္မရွိ မိေခ်ာင္းမ်ားက ကူညီေစာင့္ေရွာက္ ေနၾကသည္ဟု ယံုၾကည္ ယူဆၾကေလသည္။ ယခု ထီးပြင့္ကန္သည္ ကယားလူမ်ိဳးတို႔က မိေခ်ာင္းႀကီးကူးေသာကန္ဟု အဆိုရွိၾကေလသည္။ ဘုတ္တလုတ္ကန္ဟုလည္း အမည္သမုတ္ၾကသည္။
No comments:
Post a Comment